| Τρίτη, 26/09/2017
Ψάχνω για επιχειρήσεις:   Αναζήτηση
  Οποιαδήποτε από τις λέξεις   Όλες τις λέξεις   Ακριβής φράση
Αναζήτηση βάσει κατηγορίας


ΜΕΛΕΤΕΣ, ΕΡΕΥΝΕΣ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 
Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ κατά 2,6%
[04/04/2012 - ΠΗΓΗ: Κωστας Δεληγιαννης για το kathimerini.gr]
πατήστε για μεγέθυνση
e-business-11_F25144.jpg

Τις δυνατότητες που δίνει το Ιντερνετ για την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας έρχεται να αναδείξει μία μελέτη που εκπόνησε με την υποστήριξη της Google στην Ελλάδα η διεθνής συμβουλευτική εταιρεία The Boston Consulting Group (BCG). Η μελέτη προτείνει τρόπους ώστε να στραφούν στο Διαδίκτυο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις «για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στο διεθνές περιβάλλον», όπως ανάφερε ο Στέφανος Λουκάκος, γενικός διευθυντής της Google Greece. Ετσι, με μέτρα όπως η αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ, η βελτίωση και η επέκταση των ιντερνετικών υποδομών και η ενίσχυση της ασφάλειας των online αγορών, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνέβαλε το 2015 στο ΑΕΠ κατά 2,6% (5,6-6,5 δισ. ευρώ).

Σύμφωνα με τον Βασίλη Αντωνιάδη, διευθύνοντα σύμβουλο της BCG Αθήνας, το 25% των ελληνικών επιχειρήσεων που τα τρία προηγούμενα χρόνια αύξησαν το έσοδά τους ανήκε στις λεγόμενες «high web» -δηλαδή σε εταιρείες οι οποίες πουλούν τα προϊόντα τους σχεδόν αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου- ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις εταιρείες χωρίς καμία ιντερνετική παρουσία ήταν μόνο 5%.

Παράλληλα, «high web» ήταν επίσης το 42% των εξαγωγικών εταιρειών, συγκριτικά με το μόλις 8% των επιχειρήσεων που πραγματοποιούν εξαγωγές χωρίς να αξιοποιούν καθόλου τον παγκόσμιο ιστό.

Οσον αφορά την παρούσα κατάσταση πάντως, η μελέτη διαπιστώνει ότι η Ελλάδα είναι ουραγός στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα, αφού το 2010 από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μόνο το 8% μπορούσε να χαρακτηρισθεί «high web», ενώ την ίδια στιγμή το 49% των ελληνικών εταιρειών χρησιμοποιούσε το Ιντερνετ σε ελάχιστο βαθμό ή και καθόλου. Επομένως, η διαδικτυακή οικονομία αντιστοιχούσε εκείνη τη χρονιά μόλις στο 1,2% του ΑΕΠ (2,7 δισ. ευρώ), τη στιγμή που το ανάλογο ποσοστό για χώρες όπως η Τουρκία και η Ρωσία ήταν 1,7% και 1,9% αντίστοιχα, ενώ ο μέσος όρος των χωρών του G20 ήταν 4,1%.

Με βάση μάλιστα τον δείκτη e-intensity που έχει δημιουργήσει η BCG και ο οποίος μετράει τον βαθμό επίδρασης του Διαδικτύου στο εμπόριο και την κοινωνία, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 30ή θέση από τα 34 κράτη του ΟΟΣΑ, με συνέπεια να εμφανίζεται ως καθαρός εισαγωγέας σε υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού εισάγει 2,6 ευρώ για κάθε 1 ευρώ που εξάγει. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 57% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι αναγκάζεται να αγοράσει προϊόντα από το εξωτερικό, γιατί δεν μπορεί να τα βρει στην εγχώρια αγορά.

 Αποστολή email  Εκτυπώσιμη μορφή